ଓଁ ସହନାୱୱତୁ ଶ୍ଳୋକ

Print Friendly, PDF & Email
Tricolor Indian Flag – Activity
କାର୍ଯ୍ୟଟିର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ

ଗ୍ରୁପ -୧ ର ପିଲାମାନଙ୍କୁ ବୁଝାଇବା ଯେ ଆମେ ସମସ୍ତେ ପରସ୍ପର ଉପରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ ଏବଂ ଯଦି ଆମେ ଦଳଗତ ଭାବରେ କର୍ଯ୍ୟକରୁ ଓ ପରସ୍ପରର ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖୁ, ତେବେ ଯାଇଁ ଆମେ ଅଗ୍ରଗତି କରିପାରିବା।

ଆବଶ୍ୟକ ସାମଗ୍ରୀ

ଚାର୍ଟ କାଗଜପତ୍ର, କଇଁଚି, ରଙ୍ଗ ପେନସିଲ, ପେନସିଲ ଲିଭାଇବା ରବର, ଗୋଟେ ବାଡ଼ି ଓ ଅଠା।

ପ୍ରଣାଳୀ:
  1. ପିଲାମାନଙ୍କୁ ଦୁଇଟି ଦଳରେ ବିଭକ୍ତ କରନ୍ତୁ|
  2. ଉପରୋକ୍ତ ସାମଗ୍ରୀ ଗୁଡିକୁ ଦୁଇ ଦଳ ମଧ୍ୟରେ ବାଣ୍ଟି ଦିଅନ୍ତୁ| ଯଦି ଶ୍ରେଣୀରେ ଅଧିକ ପିଲା ଥାଆନ୍ତି, ଗୁରୁମାନେ ସେମାନଙ୍କୁ ନେଇ ଅନେକ ଦଳ କରିପାରନ୍ତି| କୌଣସି ଦଳ ଯେମିତି ସମସ୍ତ ସାମଗ୍ରୀ ନ ପାଇଯାଆନ୍ତି, ସେଥିପ୍ରତି ଯତ୍ନବାନ ହେବା ଉଚିତ୍| ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ବାଳକମାନଙ୍କ ଦଳକୁ କମଳା ରଙ୍ଗର ପେନସିଲ, ଚାର୍ଟ, କଇଁଚି, ପେନସିଲ ଏବଂ ବାଳିକାମାନଙ୍କ ଦଳକୁ ସବୁଜ ରଙ୍ଗର ପେନସିଲ, ପେନସିଲ, ଚାର୍ଟ ଓ ଅଠା ଦିଆଯାଇପାରେ|
  3. ପିଲାମାନଙ୍କୁ ବୁଝେଇ ଦିଅନ୍ତୁ ଯେ, ପ୍ରତ୍ୟେକ ଦଳ ଚାର୍ଟ କାଗଜରେ ଭାରତୀୟ ପତାକା ଅଙ୍କନ କରି ଏହାକୁ ରଙ୍ଗ ଦେବେ ଓ ବାଡ଼ିରେ ସଂଲଗ୍ନ କରିବେ ।
  4. ପ୍ରାରମ୍ଭରେ ଦଳର ପିଲାମାନେ ଅଭିଯୋଗ କରିପାରନ୍ତି ଯେ ସେମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ଆବଶ୍ୟକୀୟ ସାମଗ୍ରୀ ନାହିଁ| ଉଦାହରଣ- ବାଳକମାନଙ୍କ ଦଳ କହିପାରନ୍ତି ଯେ ସେମାନଙ୍କର ସବୁଜ ରଙ୍ଗର ପେନସିଲ, ଅଠା ଇତ୍ୟାଦି ନାହିଁ ଏବଂ ବାଳିକାମାନଙ୍କ ଦଳ କହିପାରନ୍ତି ଯେ ସେମାନଙ୍କ ପାଖରେ କମଳା ରଙ୍ଗର ପେନସିଲ, କଇଁଚି ଇତ୍ୟାଦି ନାହିଁ| ପିଲାମାନଙ୍କୁ ଅନ୍ୟ ଦଳ ସହିତ ସାମଗ୍ରୀ ବାଣ୍ଟିବାକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯାଉ| ପରନ୍ତୁ, ଗୁରୁମାନେ ସ୍ପଷ୍ଟରୂପେ ଉଲ୍ଲେଖ କରିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ ଯେ ସେମାନେ ଅନ୍ୟ ଦଳସହ ସାମଗ୍ରୀ ବାଣ୍ଟି ପାରିବେ, କିନ୍ତୁ ଉଭୟ ଦଳର ଆଚରଣକୁ ଅନୁଧ୍ୟାନ କରିବା ଉଚିତ୍| ସବୁ ପିଲାମାନେ ଯେପରି ଏହି କାର୍ଯ୍ୟରେ ଜଡିତ ରହିବେ, ଗୁରୁମାନେ ତାହା ଦେଖିବା ମଧ୍ୟ ଉଚିତ୍|
  5. ପିଲାମାନଙ୍କୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ ହୋଇଥିବା ତ୍ରିରଙ୍ଗା ପତାକାକୁ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଓ ଦଳଗତ ଭାବେ ଜାତୀୟ ସଙ୍ଗୀତ ଗାନ କରିବାକୁ କୁହନ୍ତୁ |
ଆଲୋଚନା ନିମିତ୍ତ ସମ୍ଭାବିତ ପ୍ରଶ୍ନାବଳୀ:
  1. ପିଲାମାନଙ୍କୁ ପଚାରନ୍ତୁ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ଜିନିଷ ବାଣ୍ଟି ସେମାନେ ଖୁସି ଅନୁଭବ କଲେ କି?
  2. ପିଲାମାନଙ୍କୁ ପଚାରନ୍ତୁ, ଅନ୍ୟଦଳ ଠାରୁ ଜିନିଷ ନ ମାଗି ସେମାନେ କାର୍ଯ୍ୟଟିକୁ ସମାପ୍ତ କରିପାରିଥାନ୍ତେ କି?
  3. ସେମାନଙ୍କୁ ପଚାରନ୍ତୁ, ଦଳଗତ ଭାବେ କାମ କରି ସେମାନଙ୍କୁ କେମିତି ଲାଗିଲା| ଅନ୍ୟ ଦଳ ତାର କାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ କରି, ତାଙ୍କୁ ସାମଗ୍ରୀ ଗୁଡିକ ଦେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସେମାନେ ଧୈର୍ଯ୍ୟର ସହ ଅପେକ୍ଷା କରିଥିଲେ କି?
  4. ସେମାନେ ଅନ୍ୟ ଦଳକୁ ସେମାନଙ୍କର ପତାକା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କରିବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅପେକ୍ଷା କରିଥିଲେ କି?
  5. ସେମାନେ ନମ୍ରତାର ସହ ଅନ୍ୟ ଦଳଠାରୁ ଜିନିଷ ମାଗିଥିଲେ ନା ଦାବୀ କରିଥିଲେ
ନିଷ୍କର୍ଷ

ଗୁରୁମାନେ ମିଳିତ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ଏବଂ ଜୀବନରେ ସଫଳ ହେବା ପାଇଁ ପରସ୍ପରକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବାର ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିବା ଉଚିତ୍| ଏହି କାର୍ଯ୍ୟଟିରେ ସାମାନ୍ୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ ନିମ୍ନୋକ୍ତ ଭାବେ କରାଯାଇପାରେ-
ଗୁରୁ ନିଜ ପାଖରେ ଏକ ଅତ୍ୟାବଶ୍ୟକ ସାମଗ୍ରୀକୁ ରଖିପାରିବେ, ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ଏ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଗ୍ଲୁ ବାଡ଼ି ହୋଇପାରେ| ଥରେ ଦଳଗୁଡିକ ସେମାନଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ କଲାପରେ, ଗୁରୁ ଦଳ ଦ୍ବୟର ପତାକାକୁ ଅଠା ସାହାଯ୍ୟରେ ବାଡ଼ିରେ ଲଗାଇବା ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରି ଅନ୍ତିମ ସ୍ପର୍ଶ ପ୍ରଦାନ କରିପାରନ୍ତି| ପରେ ନିମ୍ନୋକ୍ତ ପ୍ରଶ୍ନ ମାନ ଆଲୋଚନା କରାଯାଇପାରେ-

  1. କାର୍ଯ୍ୟଟିକୁ ଶେଷ କରିବା ନିମନ୍ତେ ଅଠା ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କି?
  2. ଗୁରୁଙ୍କ ପାଇଁ କେବଳ ଅଠା ବ୍ୟବହାର କରି ପତାକା ତିଆରି କରିବା ସମ୍ଭବ କି?

ସ୍ଵାମୀ ସଠିକଭାବେ କହିଛନ୍ତି ଯେ – ଇନ୍ଦ୍ରିୟ ଓ ଭାବପ୍ରବଣତାର ପ୍ରଶିକ୍ଷଣ ଏକ ପ୍ରକ୍ରିୟା, ଯେଉଁଥିରେ ଗୁରୁ ଏବଂ ଶିଷ୍ୟ ଉଭୟ ପରସ୍ପରରକୁ ସହଯୋଗ କରିଥାନ୍ତି|

ଗୁରୁମାନେ ଉପରୋକ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟଟି ସହିତ ଏହା ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିବା ଉଚିତ୍ ଯେ ସଠିକ ପ୍ରକାରର ଶିକ୍ଷାପାଇଁ ଉଭୟ ଗୁରୁ ଏବଂ ପିଲାମାନଙ୍କୁ ଏକାଠି କାମ କରିବାକୁ ପଡିବ|

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: